The sea, once it casts its spell,
holds one in its net of wonder forever.

Jacques Cousteau

29/09/2012

Mijn zee


Mijn zee, in je ontembare schoonheid,
in je ongrijpbare mystiek, in al je geheimen
hield ik van je, vertrouwde ik je, bewonderde ik je

Je was mijn thuis, mijn rust, mijn wilde uitdaging,
elke keer proefde ik je zoute parels,
elke keer verleidde je me met je prachtige kleuren.

Wanneer je de zon weerkaatste bij de zachte ochtendgloed,
Wanneer je de maan weerspiegelde vanuit je donkere dieptes,
omhels mijn ziel, mijn kwetsbaarheid, mijn kracht
laat me verder deinen op je witte schuim,
laat de meeuwen krijsen
en de golven klotsen tegen de boot,
want dankzij jou heb ik nog meer van het leven gehouden.

Mijn eindeloze zee,
net zoals je honderduizenden kristallen
zal ik als een ster fonkelen op je oneindige golven,
zal ik dankbaar zijn voor al wat je me toevertrouwde,
en zal ik eindelijk je diepste geheimen ontdekken.