The sea, once it casts its spell,
holds one in its net of wonder forever.

Jacques Cousteau

04/04/2014

Keuze


Ik loop op het strand
blote voeten in het mulle zand
ik stoot mijn teen
aan een spitse steen
een scherpe pijn
wat een venijn
hoe je het ook ziet
die steen hoort hier niet.

Ik loop op het strand
blote voeten in het mulle zand
ik stoot weer mijn teen
aan een spitse steen
een scherpe pijn
wat een venijn
het gaat weer fout
bedenk dat dit me benauwt.

Ik loop op het strand
blote voeten in het mulle zand
ik zie daar een steen
en loop er om heen
gelukkig is er het besef
ik leef mijn leven met lef
ik hoef niet te verliezen
wil het goede zien en dan kiezen.

Ik loop op het strand
blote voeten in het mulle zand
ik zie daar een mooie steen
en loop er glimlachend om heen
ik kan van fouten leren
goede keuzes waarderen
van de mogelijkheid bewust
en dit stelt me gerust.