The sea, once it casts its spell,
holds one in its net of wonder forever.

Jacques Cousteau

21/09/2012

De zee heeft iets mysterieus en ook iets meditatiefs. Ga maar eens op een rustig strand of in de duinen zitten en luister naar de golven. Je komt dan helemaal tot rust.

Heerlijk is het om op het strand te zijn
tijdens een mooie zonsondergang.


De lucht kleurt langzaam rood.
Hij lijkt in brand te staan.
De zon gaat onder, stralen van goud.
Het ruisen van de zee,
zo kalm, mooi en vredig.
Een gevoel van rust daalt op me neer.

Kijkend naar dit schouwspel
pink ik een traan van ontroering weg.
Ik geniet met volle teugen
Een deken van liefde omarmt me
Het stroomt door elke vezel van mijn lichaam

Mijn geest komt tot rust
Ik denk aan niets, voel alleen maar
Rust, kalmte, vrede.
Ik voel me helemaal vrij.
En langzaam zakt de zon in de zee.

Genieten van het kijken naar de kalme zee en lekker turen naar de horizon. Zoeken naar een schip in de verte en luisteren naar het geluid van de branding.ervan om te kijken naar de kalme zee en te turen naar de horizon.


Golven spoelen richting het strand
ik hoor de roep van een zeemeeuw
Ik sluit mijn ogen
ik denk aan niets.
Ik geniet

Maar niet alleen een kalme zee is mooi om te zien.
Ook een wilde zee trekt veel bezoekers richting het strand.


Woeste golven
Het wordt donker,
de lucht kleurt zwart,
De zon verdwijnt achter de grauwte
Wanhopig doet ze nog een poging
om haar stralen te laten stralen.
Maar dan zal zij verdwijnen
en de dag wordt nacht.

De wind zwelt aan, de storm breekt op.
Metershoge golven overspoelen het strand.
Witte Schuimkoppen dansen op en neer
Het geeft een spannende en mysterieuze sfeer
Het voelt zelfs een beetje angstig,
dit onstuimige weer.